Nezapomínejte pít!


Začít s běháním není snadné. Mnoho z nás je tak zvaných falešných začátečníků. Něco jako v jazycích. Chcete běhat, nasadíte tenisky, vyrazíte, totálně se po pár metrech zničíte a pak několik týdnů nemůžete tenisky ani vidět.

růžové mraky

Pokud i vy chcete tedy opravdu začít běhat, je potřeba, abyste si uvědomili několik věcí.


1.      Nechtějte všechno hned

Pokud opravdu myslíte to, že chcete běhat vážně, je potřeba, abyste si uvědomili, že prostě žádný učený ani trénovaný z nebe nespadl, a svoji kondici tak budete muset vybudovat. Rozhodně nepomůže to, že se zničíte hned při prvním pokusu. Naordinujte si rozumnou vzdálenost a zvládněte ji indiánským během. Poprvé začněte svižnou chůzí a co pět minut vložte minutový lehký běh. S každým dalším výběhem prodlužujte podle vaší aktuální kondice interval běhu a zkracujte čas pro chůzi. Až dojdete k tomu, že poměr chůze s během se vymění, můžete začít běhat celou trasu.


2.      Poznejte svoje hranice

V momentě, kdy začnete s touto aktivitou, je potřeba naslouchat svému tělu. Ideální, pokud nejste profesionální sportovec, bude, když zvolíte takové tempo a rychlost běhu, při které budete schopni zcela bez zadýchání mluvit.
boty adidas


3.      Dodržujte pitný režim

Doplňování tekutin při sportu je nutné jak ve sportu amatérském, tak profesionálním. Hlavně v teplém počasí je to nutné. Obzvlášť když s běháním teprve začínáte. Na běhání vám budou stačit dvě deci neperlivé vody. Vodu pijte opravdu po douškách, aby se vám nestalo, že vám bude pak hopsat v žaludku a tlačit vás. To by asi příjemné nebylo.


4.      Odměňte se

Nemusíme si nalhávat, že není potřeba k pravidelné fyzické aktivitě motivace. Samozřejmě, že je. Každý z nás by měl vědět, proč běhá. Chcete zhubnout, chcete se uvolnit, chcete uběhnout nějaký konkrétní závod či oběhnout určité místo? Je to jen a jen na vás. Ale najděte si takový cíl, který opravdu zařídí to, že i ve chvílích, kdy nebudete tolik na běh naladěni, vás přiměje k tomu, abyste vyrazili.

V každém případě je ještě lepší se po běhu odměnit. Když už jste se motivovali, udělali kus práce, je potřeba si koupit něco hezkého, dát si něco dobrého nebo zase za týden zjistit, že máte na těle méně tuku.