Dejte stopku častému buzení dítěte v noci


Sami to jako rodiče jistě velmi dobře znáte – jste unaveni po celém dni – práce, různé zařizování, domácnost, kolotoč kolem dítěte… takže není divu, že už se těšíte na to, až večer uložíte vaše dítko a až si i konečně vy budete moci vydechnout, doděláte vše potřebné v domácnosti a půjdete konečně spát. Ovšem, chyby lávky. Sotva zalehnete nebo dokonce i zaberete, vaše dítko se začne budit a takhle to někdy jde v různě dlouhých intervalech a o nějakém plnohodnotném spánku po celou noc pak nemůže být ani na jedné straně řeč.
brečící mimčo

Příčin nočního buzení může být hned několik:
·         hektický večer– před uložením ke spánku se nedoporučují aktivity, které by dítko rozdivočely, ale naopak se doporučuje zklidnění a relaxace – například levandulová koupel, masáž, čtení pohádek, vyprávění apod.
·         náročný den– přílišné množství různých vjemů a aktivit, které se nashromáždily během celého dne může pak vést k problémům s usínáním a k častému buzení. Snažte se tedy, aby dítko během dne nemělo příliš aktivit, a hlavně od pozdějších odpoledních hodin provozujte už spíše poklidnější aktivity a vynechte sledování televize.
·         hlad – obzvláště u kojenců může být důvodem častého buzení hlad
·         růstové bolesti – u starších dětí, od 3 let věku pak mohou být důvodem tzv. růstové bolesti, které se nejčastěji ozývají právě v noci a projevují se bolestmi nohou – tady napomůže jemná masáž nožiček, v horších případech pak nějaký lék proti bolesti.
dlouhovlasé mimčo
Dopřejte vašemu dítěti a ostatně i vám plnohodnotný a dostatečný spánek. Nastavte si společně pravidelný denní režim a přibližně ve stejnou dobu podávejte vašemu dítěti večeři, absolvujte koupání a ukládání do postele. A dbejte, pokud je to možné, na jeho každodenním dodržování. Právě pravidelný režim vede ve valné většině případů k celonočnímu spánku a bezproblémovému usínání.