434458
Přihlášení

Kočičárny - kočky, kocouři a koťata

Lidé, kteří nemají rádi kočky, byli v minulém životě určitě myši.

Kastrace kočky i kocoura, jestliže se nehodláte věnovat chovu

Jsem kočka, jsem kočka, jsem kočka!!!
Kastrovat či nekastrovat? To je oč tu běží! Odpověď je jednoduchá.
« Zpět

Diskuze

kastrace kocoura .
Anonymous  |  5.9.2010 7:51:22
co po kastraci kocour delá a chodí se sním ven.
stáří kočky
hroch  |  6.3.2010 12:56:43
V jakém meximálním věku se může provést zákrok u kočky jsem nikde nenašel.Máme kočku na dvoře už minimálně 10let a koťata má 2x-3x do roka.Dá se provést kastrace i v tomhle věku?
jak stara?
Iveta  |  27.7.2009 23:14:13
mam kocicku, modrou britku. je ji neco malo pres rok a pul a poprve mrouska...po zvazeni vsech pro a proti jsem vyvodila ze kastrace bude asi jednine mozne vychodisko...chtela sem ze zeptat jestli neni moc pozde a jestli ne tak jake komplikace by se u takto starych kocek mohli projevit??? dekuji za odpoved
Reakce na článek o kastraci
Eva Mrzenová  |  25.7.2009 20:32:00
Naprosto souhlasím, mám 5 kočiček a všechny jsou kastrované.Dvě žijí v bytě a tři jsou venkovní. Zdají se naprosto spokojené a i ty venkovní se drží doma, tedy na zahradě.Kocourků má taky 5 a z toho jen jednoho kastrovaného a ten žije v bytě. Ostatní čtyři kocouři kastrovaní nejsou, právě pro ten pocit, aby si užili kocouří život. Jsou neustále potrhaní, nemocní a často nepřítomní.Vím, že kastrovaní by se snad drželi baráku a neměli tolik problémů, ale nepřehlasovala jsem manžela, který je kastrovat dát nechtěl.
kastrace
skary78  |  12.7.2009 11:03:57
podle meho nazoru je kastrace dobra volba kočičaci potom vpřiberou a kočičky se už tak nemusí vičespavat když mrouska a kocouři pak jsou klidní a už neznačkují takže je to dobra volba
 
kastrace
Anonymous  |  18.7.2009 15:35:56
skary78: jeden myslel druhej se posral, jako Ty..
vliv kastrace na povahu kočky
Anonymous  |  18.5.2009 10:48:21
Nemyslím, že má kastrace až takový vliv na povahu kočky, jak se všude uvádí. Každá kočka má podle mě jinou povahu stejně jako lidi. Kočka co máme teď je kastrovaná od 7 měsíců - vůbec to na ni nemělo vliv, teď bude mít 3 roky a je divočejší než kdy byl náš nekastrovaný kocour. Žádné zklidnění se nedostavilo...
 
vliv kastrace na povahu kočky
Anonymous  |  3.1.2010 18:01:50
Anonymous: Ono to totiž bude podobné jak u psů ->http://www.psiskolafalco.cz/vycvik.htm#_kastrace Na druhou stranu - psa snáze ohlídáte než kočku, lepší kastrovaná kočka, než utopenáúodloženáúzmrzačená koťata
Smí kastrovaný kocour chodit ven?
Anonymous  |  11.4.2009 9:51:28
Máme doma ročního kocoura mainské mývalí. Miláček nám však začal skákat z dvoumetrového balkónu a utíkat ven za kočkama jak šílený. Mysleli jsme, že kastrace vyřeší alespoň to, že se nebude tolik toulat, ale náš veterinář nám řek, že kastrované kočky nesmí chodit ven, kvůli ledvinovým kamenům a kdesi cosi. Má s tímhle někdo zkušenosti? Díky
 
Smí kastrovaný kocour chodit ven?
Eva Mrzenová  |  25.7.2009 20:40:58
Anonymous:
Náš kastrovaný kocourek chodil ven a moc si to užíval, ztrácel se i na celý den. Vůbec se nechoval jako kastrovaný. Ti se mají držet domu a mají přibrata abýt klidní. náš Kubík je divoch.Na podzim dostal zánět žaludku a zvrcel krev, nežral, hubnul. Dostal speciální granule a domácí vězení - no to je přehnané, ale nepouštěli jsme ho ven. pak přišla zima, tak ani méoc nechtěl a pan doktor mi poradil, abych se z něj pokusila uělt domácího kocoura.Docela se to daří, granule mu svědčí a poopravil se a už nebyl venku od listopau. Teď jak začalo horko, všechno venku žije, Kubík zase chce ven.Byla jsem z toho docela zoufalá, protože jsme nevěděla, jestli dělám dobře, kdž ho nepouštím.Veterinářka mi vysvětlila, že je lepší, když kocourek chvíli otravuje, že chce pustit, než, ab mi přišel polomrtvý. Protože bohužel už se mi stalo, že mi jednoho kocourka někdo tak zbil, že to nepřežil, ale to by bylo na dlouhé povídání. Takže jsemVám nepomohla, ale jsem pro nechat ho doma, pokud, si na to zvykne.
 
Smí kastrovaný kocour chodit ven?
Anonymous  |  13.1.2010 18:30:38
Anonymous:Naše kočička už bude mít v létě 5 let a jako ani ne roční jsme ji nechali vykastrovat, aby nebyla pořád březí, jelikož chodí ven. Ještě nikdy nebyla nemocná a neměla žádné zdravotní problémy. Možná na tom něco bude, ale kočky jsou lovci a lidé by je neměli nutit ležet celé dny v obýváku na gauči jako polštář. Hodnotnější život má ta, která může "poznávat svět" i když je kastrovaná. Teď máme ke kočičce půlročního kocourka, který také chodí ven a ten půjde také vykastrovat, aby jeho případné děti neskončili jako on- zbídačený a hladový krčící se na chodníku, kde jsem ho našla jako koťátko.
 
Smí kastrovaný kocour chodit ven?
Eva  |  5.8.2010 14:23:25
Anonymous: neco na tom nejspis bude, protoze naseho kastrovaneho kocourka jsme museli nechat utratit prave kvuli ledvinovym kaminkum v jeho 12ti letech. Vzdy, kdyz se vylecil, nemoc se za nejakou dobu vratila a bylo to jeste horsi, a porad dokola.. uz se moc trapil a nemeli jsme jinou moznost :(
Kotě
Honza  |  13.2.2009 3:10:10
Přesně jak píše iguana, těch dobrých je hodně málo, a ani čistokrevné kotě nemá jistotu.
červeny kocour
Ondrej  |  3.2.2009 13:03:11
Ahoj, máme rok starého kocourka. Před kastrací byl hodně divoký a běhal po bytě (panelákovém) a značkoval vše na co přišel. šli jsme s nim na kastraci. Všechno se uklidnïlo ale jednu věc nechápu. Jednou nebo dvakrát za den ho popadne amok, běhá po bytě, mňouká a na všdhcno útočí. asi je to normalni, ale nechapu, proč se mu vždy když začne takto divočit, udělá červené kolečko, někdy i oranžové mezi zadními packami. Jde to až ke genitáliím. Jakmile se uklidní, tak to zmízí (asi si to olíže) Poraďte mi prosím jen tak pro informaci co ta červená znamená?..aDíky
pomoc
Anonymous  |  16.7.2008 21:23:19
zdravim vsechny mam doma tyden kastrovaneho kocourka ktery si znackoval vse na co prisel potrebuji vedet za jak dlouho z nej vyprchaji ty testosterony a prestane tak hrozne pachnout je to otrava.Bydlim v malim panelacku a uz na chodbe pred dvarma de citit v mnozstvim vetsim nez velkem!!!vazne uz si nevim rady co s tim mam delat.Poradte nekdo prosiiiiiiiiiiim
Kastrace kocoura
PetrB  |  16.1.2008 8:44:04
Dobrý den,
napsali byste prosím, v jakých cenových relacích (podle vašich zkušeností) se pohybuje kastrace u kocoura?
Děkuju za odpověď.
 
Kastrace kocoura
Anonymous  |  28.1.2008 20:10:54
PetrB:Zdravím..U nás se kastrace kocourka pohybuje kolem 500Kč.Záleží na veterináři,ale asi velký rozdíl to nebude.
 
Kastrace kocoura
Aneta  |  27.7.2008 11:50:39
Dobrý den,chtěla jsem se na něco zeptata.
Moje kamarádka má kočku,která má 2 koťata.Jedno si chceme vzít jsou jim skoro už 2 měsíce.Je to kocourek.A chtěla bych tak vedeť kdy bych ho mohla vzít přibližně na kastraci.Předem Děkuji za odpověď.
 
Kastrace kocoura
Wev  |  15.3.2009 22:05:40
PetrB:
Tak já jdu nechat vykastrovat svého kocourka zítra ráno. A budu platit 908 Kč. Je to taky závislé na váze kotěte. Kočička u mého pana doktora stojí 1000 Kč. Našli by se u nás i o dost levnější veterináři, ale jsem s péčí pana veterináře nadmíru spokojená a slyšela jsem na něj jen velmi dobré reference, tak si holt připlatím. Navíc je to soused :-) PA
jsem proti kastraci
monika  |  11.12.2007 14:08:56
podle me to je zniceni zivata kocka i kocoura
 
jsem proti kastraci
Dana  |  12.1.2008 16:53:30
monika:ničení života je množení koček o které se nikdo nestará.
 
jsem proti kastraci
Anonymous  |  13.1.2010 18:43:27
Anonymus:
Tak to je blbost, kočce je to úplně fuk a sice je jí chvíli zle, ale potom má na celý život pokoj od nepříjemného "oplodňování" kocourem (viz. každá publikace o kočkách) a od neustálého rození koťat. Kocourovi to taky nějak nezkoplikuje život, pouze se nezaměřuje na vyhledávání samic, ale páníček mu může poskytnout i lepší podněty (pokud ovšem chce). Raději budete každý vyhazovat koťata na mráz, že? "Však oni si nějaký to jídlo najdou!" blbost....
papání
Barča  |  29.11.2007 21:16:44
Já sem se chtěla poptat na nějaký typy na jídlo? Zrovna dneska sem si nachala vykastrovat mýho Pana kočku a jelikož kastráti májí sklony k tloustnutí...Tak bych potřebovala poradit jak ho mám krmit do teď dostával kotětí jídlo...jelikož mu je teprve osum měsíců....:)..takže přes den měl k dispozoci granulky acana pro koťátka a jednu kapsičku whiskas junior....Tak jestli to mám nechat zatim tak jak to je nebo jestli stim mám něco provédst??
Můžu pustit kocourka ven?
Irena  |  23.9.2007 17:11:12
Můj Matýsek má jeden rok a nechala jsem ho vykastrovat.Poradí mi někdo kdy ho můžu pustit ven,mám o něj pořád strach je čistokrevný a bojím se o něho.
 
Můžu pustit kocourka ven?
Dana  |  12.1.2008 16:50:17
Irena:kocourek je týden po kastraci zcela ve formě pokud chodil ven i dříve klidně ho pusťte nebude se tolik toulat.
Kastrace ano
Anonymous  |  13.9.2007 15:55:19
Měli jsme nádherného koucourka,nalezence, vypadal jak šedostříbrná britská kočka.O d začátku jsem byla pro kastraci, ale můj chlap měl pocit, že chudák kočičák ať si užije a takový řeči. Jak byl Cyrilek /kocourek/ větší, začal značkovat a to teda fest, a jednou se mu dokonce podařilo označkovat auto zevnitř. Nemusím říkat, jaký tam byl puch. Opět znova diskuse o tom že kdyby byl vykastrovanej, tak se to nestalo a necoural by se nikde daleko od domu. Zase můj chlap, ne a ne a ne.
No a pak, jednoho dne, jel zrovna autem a nšel našeho Cyrilka zajetýho na silnici. Přijel domů, ubrečnej, zelenej, kocoura v autě zabalenýho do deky a nešťastnej jak šafářův dvoreček. A, že je to jeho vina, že kdyby kocour byl vykastrovanej, tak se to nestalo. No obrečeli jsme to moc.
Takže teď máme kotě nové, a jen až se dostane do správného věku, okamžitě na kastraci.Škoda, že na to můj chlap nepřišel dřív, mohli jsme mít Cyrilka, který byl unikát. Ale malej prcek co ho máme doma , je myslím dobrým následovníkem, taky se z něj klube pěkný číslo. A doma je hned veselej.
Ano!!
Nellinka  |  12.9.2007 20:03:41
Na zahradě jsme našli kočičku,která se dtamtud ani nehla,tak jsme se tam o ní začali starat..Rozhodli jsme se,že si jí vezmeme domů..Když jsme jí vzali k veterináři,tak nám veterinářka řekla,že má v bříšku už asi 2týdny kotátka..objednali jsme jí na kastraci a na to aby jí vlastně ty kotátka ,,vytáhli'' po operaci jsme se dozvěděli,že se v průbeho operace dověděli,že má něco s vaječníkem a kdyby jsme se rozhodli kotatka nechat,tak by se bud narodili mrtvý,nebo by současně s nimi umřela i kočička..Takže bylo dobře,že jsme jí necali kastrovat..Rozhodně doporučuji kastrovat!
moji miláčkové
Renda.  |  24.8.2007 17:31:39
Mám doma kocourka a kočičku a oba jsou kastrovaní.Rozhodně na nich nepozoruji, že by byli líní a pohodlnía už vůbec ne blbouni. Kočička loví co ji přijde pod packy(kytky,ubrusy, kocoura i mě). Kocour neztratil nic za své důstojnosti. Je pyšný, jen tak se s nikým nekamarádí a kočičku , když mu už svými loveckými pokusy leze na nervy pěkně seřeže.Ale vůbec si neublíží.Po takové bitce jdou spolu do prádelního koše(který oba milují)relaxovat.
Náš kocour je blb
Faustina  |  21.8.2007 12:55:02
Náš kocour je blb, přivedli jsme mu kočku, on byl nadšenej a... začal místo toho, co by měl kocour dělat, tvořit s kočičkou hezký partnerský vztah. Navíc na ní při souloži usnul, což se jen tak nevidí, no a prostě se ne a ne trefit, takže z toho pak nic nebylo, akorát hanba. Táta navíc nadává že smrdí, takže jde pozítří konečně na kastraci, držte mu palce!
Briták
Anonymous  |  3.8.2007 12:54:22
Mám 9 měsíčníko britského kocourka,ještě neznačkuje,ale každou chvíli to očekávám.Mám v úmyslu jít s ním na kastraci,Máme ho doma,takže s tím počítáme,a myslím si,že je to pro kočky jen dobře.Určitě jsou klidnější.Tak zdárek
 
Briták
Irena  |  23.9.2007 17:14:22
Anonymous:Taky mám Britského nedávno kastrovaný.Strašně ho to láká ven a já se pořád bojím že mi uteče.
Ano i ne!
monca  |  29.7.2007 21:45:18
Kastrací se změní povaha kočky či kocoura. Seberete mu chuť do života a vlastně i charakter. Toto jsme si myslela až do doby, než jsme v lese autem zajeli málem kočičku. Široko daleko nebyly domy, takže nám ihned bylo jasné že ji tam někdo vyhodil. Kočička byla vyzáblá, hladová a pár míst na jejím kožíšku byly ohořené od ohně. Vzali sme ji domů, a postarali se o ni. Necháme si ji. Ale koťata určitě nechceme. Protože v dnešní době o kočky moc zájem není, pokud jsou domácí. Musíme jí tedy nechat vykastrovat. Doufám, že to co jsem psala na začátku nebude až taká pravda:(
 
Ano i ne!
vladka  |  31.7.2007 16:43:06
monca:Určitě to pravda není - Moje Čertice po kastraci se trochu zklidnila, nijak ji to neomezuje. Mulík je kliďas od koťátka a po kastraci se nezměnil vůbec a Macíčka to teprve čeká. Jednoznačně kastrovat!! Už pro pocit, že nebudou přibývat nechtěná koťátka, která pak lidé vyhazují.
Kastrace kocourka a ledvinové kameny
Magda  |  24.7.2007 22:59:53
Máme doma 3 měsíčního kocourka. Protože náš předchozí kocourek nebyl kastrovaný, často se toulal a přišel vždy dorvaný ( jednoho dne se už bohužel nevrátil ), uvažujeme o kastraci našeho nového mazlíčka. Byli jsme u veterináře zeptat se, kdy je kastrace nejvhodnější. Pozval si nás někdy v lednu, což odpovídá zhruba těm 9ti měsícům.Co mě ale zarazilo je, že prý po kastraci určitě bude trpět ledvinovými kameny a proto bude muset pořád brát nějaké léky jako prevenci. Máte s tím nějaké zkušenosti? Nerada bych do něj stále cpala nějakou chemii nebo mu kastrací způsobila problémy s ledvinami. Děkuji za rady a zkušenosti.
 
Kastrace kocourka a ledvinové kameny
Anonymous  |  1.9.2007 15:09:21
Magda:Ahoj.Mám doma jedenáctiletého kocourka a nechala jsem ho kastrovat ve čtyřech letech.Žádné léky mu nedávám,ale je pravda,že se jednou přecpal,samoobsluhou,sušenek a pak měl asi týden problém s čůráním.Od té doby sušenky zavírám na nepřístupné místo a problémy nejsou.Také mu dávám porci jednou denně ráno,ale nijak nestrádá.Váží šest kilogramů.Je to macek.Občas jim přilepším konzervou.
kocourek...
Nikola  |  16.7.2007 10:40:25
našemu koourkovi byl rok a dva měsíce když jsme se ho rozhodli kastrovat.vypadalo to že vše proběhne bez problémů...Ale!našemu Napoleonovi nesestoupilo jedno varle a tak mu jej museli vyoperovat z břicha.Museli jsme s ním být dva týdny doma a omývat mu ránu na bříšku.I přez tyto komplikace je ale dnes v pořádku,netoulá se a je přítulnější.Zkrátka naše zlatíčko.
pro kočku doporučuji alespoň jednou koťata
Anonymous  |  15.7.2007 20:03:19
Ahoj,tak my máme kotata a jsem ráda, že jsem nenechala berušku kastrovat. Velice se po porodu změnila, je upovídaná, starostlivá a láskyplně pečuje o své 3 potomky. S udáním kotat to zas není tak složité, jedno si nechám a pro 2 jsem sehnala mové majitele. Kotata mé kočce prospěla. zdeni
Kastrovat
Verča  |  2.7.2007 12:32:38
Ja si myslím že je dobré kočičku vykastrovat aby vám nedonesla jednoho dne třeba 6 koťátek a vy byste se o ně nemohli ani postarat....a takove to odkládání u silnic nebo vyhánění je nelidské.Proto si myslím že kastrací se tomu dá předejít
kastrace kočky
kamila  |  1.7.2007 9:37:32
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,když kočka porodí koťata, kdy by byla nejlepší kastrace.Děkuji
 
kastrace kočky
Sara  |  4.7.2007 13:04:09
kamila:Mám zrovna čerstvou zkušenost. Moje kočička Táňa porodila 20. dubna letošního roku 5 koťátek. Dlouho jsem přemýšlela o kastraci, ale nakonec se slzami v očích jsem ji dala kastrovat. Byla kastrována 28. června, to je asi dva měsíce po porodu. Ještě kojila a bála jsem se jak to přežije, když je po porodu, unavená z kotat a kojící. První den byla zalezlá a nekomunikovala. Celkem 24 hodin, až jsem se obávala, že jí nebudu moci podat antibiotika. která jí paní doktorka předepsala kvůli zánětu mléčné žlázy. Ale nakonec vyběhla za koťaty, vzala léky a bylo vše v pořádku. Dnes máme necelý týden po kastraci, kočička je téměř zhojená i nadále kojí své miláčky a vše se zdá být v pořádku. Její kastrace byla nutná, protože se začala opět mrouskat a hrozilo nebezpečí nových koťátek. Pokud máte dobrého lékaře, poraďte se s ním. Mám již kastrované všechny své kočičky a všechny jsou naprosto zdravé a po operacích byly bez komplikací. Děkuji za to naší hodné paní doktorce.
Sára
Kastrace
Sara  |  24.6.2007 0:17:48
Kastrace samozřejmě ano. Mám doma 5 koček a před dvěma měsíci se narodilo jedné z nich 5 koťat. Stihla jsem nechat vykastrovat jen čtyři kočičky a ta poslední se prostě zamilovala i s následky. Z vlastních zkušeností mohu říct. že mrouskání pěti koček bylo vlastně neustálé. Buď mrouskala jedna po druhé nebo několik dohromady. Strašně jsem se toho bála a každou kastraci jsem oplakala, ale díky naší dobré paní doktorce všechny zvládly kastraci výborně. Jsou milejší, klidnější, přítulnější. Nezapomeňte také na to, že neustálé´mrouskání kočky uzavřené v bytě je trápení pro ni samotnou. Z vlastních zkušeností vím, že jedna z nich mrouskala neustále dva měsíce, až do kastrace, neuvěřitelně vyhubla, měla špatnou srst a necítila se dobře. Po kastraci nabrala na svou původní váhu a celá zase zkrásněla a září spokojeností. Nevěřím, že kastrace kočkám ubližuje. Záleží velice na dobrém veterináři a kočičky a kocourci budou v pořádku a povedou šťastný život. A mimo jiné co si počnu s koťaty to také nevím. Strašně kočky miluji a mají u mě krásný domov, nejlepší stravu co je k dostání na trhu, a proto bych si přála pro ně taky takový domov plný lásky. A jak to tak vidím asi mi zůstanou. Pokud máte někdo zájem o vymazlená koťata, kteří jsou kříženci sibiřské kočky a evropského kocoura, ozvěte se!!!
 
Kastrace
Anonymous  |  25.6.2007 12:24:10
Sara:Ahoj Sáro, já uz jsem se svoji kocickou 5.den pop operaci doma a mam strach jít do práce, protože se snaží neustále ránu si lizat a její veterinar ji dal plasticke stehy a rikal, ze musim davat pozor, ze si to muze vylizat,mas s tim nejake zkusenosti?
  
Kastrace
Sara  |  26.6.2007 22:51:47
Pro anonymus: Zkušeností mám dostatek. Pokud jseš s kočičkou již pátý den doma nemusiš se ničeho obávat. U každé kočičky je to věc individuální. Již dva dny po operaci švy začínají srůstat. Nejdůležitější je hlídat ránu první tři dny. Nesmí si stehy vytahovat. Kdyby se objevila nějaká krev, vydezinfikovat, popřípadě začistit pudrem na rány /běžně v lékárnách/. Mé tři kočičky si ránu čistily samy, samozřejmě pod dohledem a pátý den již vytahaly stehy. Rány se zhojily výborně a dnes po nich není ani známky. Jediná jedna si na ránu vůbec nesáhla, šly jsme vytahovat stehy a rána se ji hojila nejdéle. Na tom, že se kočky samy vylížou něco je. Když se o sebe starají, vyhojí se lépe. Hlavní je, aby rána dýchala a kočička si ji opatrně čistila sama. Zkontroluj, zda se rána hojí, ale podle mého pátý den by mělo být vše v pohodě i kočička. Mé už pátý den byly plně fit a běhaly po zahrádce. Tak hjodně zdraví děvčata a ozvěte se, jak jste dopadly.
S pozdravem Sára
kočičí život......
hesinka  |  28.5.2007 19:54:00
Já jsem do naší rodiny přivedla nápad,že si pořídíme kočičku.Taťka a ségra byli sice proti,ale postupem času se s tím smiřovali docela dobře.Nakoupili jsme všechny potřebné věci:pelíšek,misky,škrábátka atd.Vše uběhlo jako voda a nastal den D.Já,mamka a moje mladší sestra jsme se vydali ke známému majiteli,který nám ochotně vysvětlil jak a co by jsme měli udělat v určitém roku života naší kočičky.Pak jsme spokojeně odešli a teď je naší kočičce už 6 let...... :)
kastrace
zdenicka  |  16.5.2007 19:04:19
prave pred 3mi dny jsem nechala kastrovat obe cicinky. ta starsi2 roky, mela cystu(jeste ze jsem to odkladala do ted) hned druhy den behala a je zcela v poradku. a druhou pul rocni sni ted jiz po 3. jedu na veterinu. nemuze jits, stale zvraci. silne zdrave mlade zvire a nejspis mi umre prave ona! takze vam chci jen rict ze je to individualni. samozrejme urcite nechat kastrovat ale je jedno v jakem veku, stat se muze cokoliv...
Jsem pro kastraci
lima  |  29.4.2007 19:04:10
Před 57dny jsme si dovezli 8měsíční drobnou kočičku. Dnes nám porodila 4 koťata. Hned jak to půjde ji nechám vykastrovat, protože budu muset dát inzerát(což je maličkost) a doufat,že se mi někdo ozve a že ten někdo bude zároveň na kočinky hodný.
 
Jsem pro kastraci
Vilma  |  4.6.2007 14:24:47
lima: Odkud jsi?
kastrace
Betty  |  21.4.2007 23:10:57
pokud máte kočičí slečnu, není to prvních pár dnů, a především ten první, nic příjemného. Ale rozhodně je to pro kočky mnohem lepší, než je nechat trápit mrouskáním, nebo ještě hůře, nechat její budoucí koťata napospas osudu...a tak štěkám jako hrom, ať je koček milion...
už nikdy
Anonymous  |  6.4.2007 20:10:08
nechala jsem svoji 4 letou kočku kastovat, odkládala jsem to dlouho a nechtělo se mi do toho. Taky to nepřežila. Po kastraci na ní bylo vidět, že ji není dobře a po dvou měsících jsem ji musela nechat utratit. Prý neměla dobré ledviny a tímto se to prudce zhoršilo. Už nikdy nenechám žádnou kočku kastrovat. Není to taková banalita, jak se všude presentuje
 
už nikdy
iguana  |  10.4.2007 10:04:50
Anonymous: Rozhodně to není banalita. Každá operace je riziko, každá narkóza je riziko. Proto je nejlepší kastrovat mladá, silná a zdravá zvířata. Měla jste Vaši kočičku nechat vykastrovat v prvním roce života (doporučuje se na 3kg váhy) a dnes by nejspíš byla naživu a vpořádku. Že měla již na 4 letech problémy s ledvinami je věc zcela jiná. Spíš byste se měla zamyslet nad tím, čím jste svou kočku krmila a nesvádět její potíže na kastraci. Tou operací její problémy jen vyplavaly na povrch a nemoc se urychlila. Ale samotná kastrace nebyla příčinou.

Naši známí nechali svou fenku trápit několik let opakovanými záněty dělohy. Mysleli si, že je to časté a dlouhé hárání. A i když už věděli, oč jde, stále kastraci odkládali - chtěli se pokusit o štěňata s průkazem původu. Nakonec ji přece jen dali vykastrovat, ale fenečka zemřela během operace na selhání srdce. Srdíčko bylo velmi oslabené těmi záněty a narkózu už prostě nevydrželo. A opět - kastrace nebyla příčinou.

Jinak s Vámi velmi soucítím, vím jak těžké je přijít o milovaného zvířecího společníka. Přesto je kastrace dobrá věc, i když skrývá určitá rizika.
 
už nikdy
Phetronius  |  22.6.2007 12:53:48
Nesouhlasím. Měli jsme krásnou a přítulnou kočku (nalezence), která zemřela při prvních mladých-zavezli jsme ji do veterináře pozdě:( Takže teď už kočku jedině kastrovanou.
Také se zde jaksi opomíjí jeden fakt- bydlíme na vesnici a zde je zvykem, že vždy když má kočka mladé tak se nechává jen jedno... a není pro člověka co má rád kočky nic horšího když musí zlikvidovat 3-4 malé uzlíčky...
  
už nikdy
Anonymous  |  19.1.2010 0:05:01
Phetronius:co je to za blbý zvyk? Já bych to teda nedělala, kotě bych nikdy nezabila, ani jedno, i kdyby jich měla moje kočka 6 třikrát do roka
kastrace
eva  |  23.3.2007 15:07:47
Myslím si,že o kastraci kocourů se toho už napsalo hodně a čas na kastraci se docela různí.Náš doktor ale zastává názor(a ten už jsem od renomovaného veterináře četla také,že nejvhodnější čas na kastarci je po ukončení 9.měsíce.Do té doby se kocourkům vyvíjejí močové cesty a tak je třeba počkat.Pak už lze kdykoli.Kdyby se kastrace udělala dřív,údajně můžou kluci trpět na ucpané močové cesty,kamínky a tak.Kolik je na tom skutečné pravdy nevím,ale naš první kocour byl kastrován ve věku 9měsíců a 9 dní a tenhle další je na tom velmi podobně...(no stejný veterinář... :))
hvhghhghgh
miki-piki  |  22.3.2007 14:53:47
Kastrujte!!!!!!!!!!!!!!Je to nej řešení!!!!!!Miki
Kastrace ano či ne?
cinda  |  12.3.2007 21:22:30
Kastrace kocoura ano či ne ?Před 3 lety jsme se ujali 1 kočičky z venku. Zhruba po v necelém roce jsme ji nechali vykastrovat.Chápu dobře všechny důvody,ale i tak mi jí bylo líto,obvzláště po operaci.Opravdu musí být aspoň 3 dny zvíře v teple,naše je s námi v bytě.Nyní ale máme doma od podzimu kocourka-také jeden z těch mnohapočetných vrhů koček venku-bude mít nyní asi 10 měsíců ,s kastrací počítáme ,ale chceme až se mu vše vyvine jak má.Ale proč píši do této diskuze,máme problém neboť nahání naši 3 letou vykastrovanou kočku a ta se brání, honí ji ,on ji kouše ona naříká. ČETLA JSEM,ŽE KDYŽ DONESETE DOMŮ NOVÝ PŘÍRUSTEK,ŽE SI UDĚLA ta starší tzv.pořádek,ale naše micka hodná ne.Už je mi jí líto,teď hrajeme na čas,jak jsem psala chci aby se mu vše vyvinulo kvůli ev. zdrav. potížím. Kdo máte zkušenost,prosím o radu.
 
Kastrace ano či ne?
iguana  |  13.3.2007 9:43:38
cinda: Důvodů, proč ubližuje kočičce může být víc. Prvním z nich je klasické ujasňování pozic mezi nově se sžívajícími kočičáky. Ale jelikož u vás to už trvá poněkud déle, viděla bych to spíše na žárlivost. Zřejmě kocourka třeba odeženete nebo okřiknete, když ubližuje kočindě a naopak kočičku utěšujete.

Zkuste se kocourkovi víc věnovat, rozmazlovat ho, mazlit se s ním a pokud nejde vyloženě o život, tak je nechte, ať se perou. U nás to bylo s kočičáky stejné, ale změnou taktiky se vše urovnalo. Sice se občas taky rvou jako koně, ale Trinity si nedá nic líbit a řádně to Neovi oplácí. A jindy vedle sebe spokojeně podřimují, jakoby žádné spory mezi nimi nikdy nebyly.

Také se zkuste poradit s veterinářem, ale myslím že v 10-ti měsících už je kocourek na kastraci dostatečně vyspělý. A po kastraci se i to jeho agresivní chování zmírní.
 
Kastrace ano či ne?
Michaela  |  19.3.2007 8:02:08
cinda:Myslím si,že desetiměsíční kocourek už by mohl být kastrován.Kamarádka se též ujala kocourka a nechali ho vykastrovat jako osmiměsíčního.Myslela jsem si také,že je to brzy,ale veterinář nic nenamítal.Asi se nemáte čeho bát.Určitě se i kočičce uleví...
 
Kastrace ano či ne?
Zdeny  |  22.3.2007 19:24:32
cinda:V 10měsících kocourka nechte v klidu kastrovat,dobrý veterinář by vám to měl potvrdit.Nejsem si však jistý jestli se tím vyřeší vztahy s kočičkou.Nejspíš bude kocourek žárlit,jak už někdo v diskusi psal.Takže více si všímat kocourka a neupřednostňovat číču.
Kastrovat
Anonymous  |  4.3.2007 22:15:59
Je to humálnější,já našeho nechala kastrovat když mu byl rok,dožil se 17 let.
 
Kastrovat
iguana  |  5.3.2007 10:33:27
Anonymous: My jsme byli rozhodnutí pro kastraci už od začátku. Když jsem byla malá, naše první kočička měla tři koťátka a byl problém je někde udat. Moje nejoblíbenější kotě jsem dala své nejlepší kamarádce, její rodiče ho šoupli k dospělému kocourovi do sklepa a kotě se nevysvětlitelně za pár dní ztratilo - doufám, že se tenkrát dostalo do lepších rukou, nebo mělo alespoň rychlou a bezbolestnou smrt :o((

Takže naši kočičáci jsou oba vykastrovaní, jsou neuvěřitelně mazliví a my se vyhneme tomu utrpení, když odcházejí koťátka z domu. Věřte, že ty starosti za to nestojí. A i bez koťátek budou mít naši mazlíci spokojený a dlouhý život.
kastrace
karolina  |  17.2.2007 10:59:25
Ne urcite bych to neudelala!!!!!!!
 
kastrace
iguana  |  18.2.2007 13:10:02
karolina: A to má být argument? Asi jste nebyla nikdy na návštěvě v útulku, abyste viděla, jak dopadají nechtěná koťata. Vy asi podobné potíže nemáte, protože ty vaše koťata buď utopíte, nebo je odložíte za dveřmi veteriny či útulku, ať se o ně postará někdo jiný, že? Případně to udělají vaši dobří sousedé, kterým váš nekastrovaný kocour obskočil jejich nekastrovanou kočku. BRAVO!
náš kočičák
ivča  |  3.2.2007 15:37:54
Náš kočičák se jmenuje Žofík. Měli jsme ho strašně rádi, až do té doby, kdy začal značkovat na co přišel. On byl uplně nesnesitelný, protože značkoval i naše oblečení. Tak jsme ho v 1 roce nechali vykastrovat, ale on si to nějak neuvědomil, že nemá kulky a tahal k nám na zahradu pořád nějaké kočky. (Je to palice dubová) nejhorší na tom je že k nám i na čas stratil důvěru a vůbec nechodil domů. Nakonec se to ale urovnalo a náš kočičák se sice lekne všeho co se pohne, ale alespoň už nesmrdí. Teď sou mu 2 a 4 měsíce. Ven chodí jen když nefouká vítr, neprší nebo tam není příliš zvířat, protože se jich bojí. Tím pádem neloví ani myši. papa Ivča.
kastrovat či ne?
Michaela  |  28.1.2007 18:00:48
Mám doma kocourka i kočičku.Oba jsou nalezenci z venku..Kocourek je kastrovaný,protože bylo velmi obtížné,jak si stále značkoval byt.Jinak se nijak neprojevoval.A jelikož bydlíme v paneláku,nemohl ani jít ven.Tak jsme zvolili tuto alternativu.Kočička k nám přibyla až když kocourkovi bylo asi osm,to už byl čtyři roky po kastraci,no a její touhy se projevují tak nějak normálně...Párkrát si zamňouká,kocour,ač vykastrovaný jí pošlape po zádech,a je na pár týdnů pokoj,ale jelikož si také značkuje,a nejlépe odložené věci našich návštěv,tak také přemýšlíme o kastraci.Myslím si tedy že kastrace je u venku se toulajících kočiček i kocourků velmi pozitivní řešení,protože je mi moc líto těch chudáčků,kteří v mrazu musí čekat na to kde si co uloví nebo kdo jim co hodí k jídlu...nemluvě o tom,kolik jich přejede nepozorný řidič.Je to i řešení pro ty,kteří chtějí kočičáka na mazlení a prot,aby nebyl doma úplně sám..jsou hravější a přítulnější.
 
kastrovat či ne?
iguana  |  28.1.2007 23:53:55
Michaela: Jestli kočička očůrává věci vašich návštěv, nebude to značkování, ale spíš se jí návštěva nelíbí - asi nemá ráda cizí lidi :o))
  
kastrovat či ne?
Michaela  |  31.1.2007 20:53:55
iguana:i to mě napadlo,ale nemá důvod,aby se jí nelíbily...myslím ty návštěvy...z misky jí nejedí...vodu také nepijí...:-))...ona to občas,potvůrka,provede i mým věcem...ale to nevadí...už se na ní ani nezlobím...vždy se jen na oko zlobím a ona na mě kouká z pod židle jako neviňátko...;-)
Kastace venkovní kočky
Eva  |  27.1.2007 17:11:59
Přestěhovali jsme se do domku kde zůstala kocka a kocour. Kocour byl přítulnější, tak jsme ho nechali vykastrovat. Kočka je plachá a když jsme byli objednaní k veterináři, tak se nenechala chytit. Do domu taky nechce jít, tak jsem se jen chtěla poradit, jak je to s rekonvalescencí po kastraci. Jestli musí být doma v teple, nebo ji po zákroku můžu pustit ven? Dík za radu Eva
 
Kastace venkovní kočky
iguana  |  28.1.2007 23:49:16
Eva: Určitě se poraďte s vaším veterinářem, ale myslím, že by kočička měla být 2-3 dny zavřená doma. Přece jen u kočky je ten zákrok trošku rozsáhlejší a potřebuje delší rekonvalescenci než u kocoura.
rozhodně kastrovat,ale....
Anonymous  |  25.1.2007 13:54:53
Mé kočce bude šest roků,když mi poprvé a zároveň na poslet v necelém roce jejího života vrhla koťata v obýváku v rohu nábytku ,nabyla jsem rozhodnutí že hned jak se vspamatuje z mateřství tak ji dám vykastrovat.Kastraci podstoupila,leč říji má snad nepřetržitě.Kocouři značkují na co příjdou, všude smrad a Matilda vrní rozkoší, ale bez následků.Na otázku jak to že se mrouská mi veter.odpověděl že jí vzal jen dělohu,z důvodu aby ve starším věku netrpěla inkotinencí a že ono mrouskání ji časem přejde,už aby to bylo trvá to už čtyři roky.
 
rozhodně kastrovat,ale....
iguana  |  25.1.2007 15:11:24
Anonymous: To jsem tedy vážně nikdy neslyšela, že by kočka bez vaječníků ve vyšším věku trpěla inkontinencí. Naše Trinity je vykastrovaná komplet a máme to naprosto bez starostí. Zkuste se poradit s jiným veterinářem, možná bude mít jiný názor.
 
rozhodně kastrovat,ale....
Dagmar Pastrňáková  |  25.7.2009 16:40:05
Anonymous:mám malou drobnou kočičku z ulice, mám ji už po celkové kastraci, ale bohužel velmi aktivně vyjadřuje chuť na kocoura, utíká, trhá sítě na oknech, dělá hluk, nechce se mazlit a vystrkuje dupku pořád se rve ven, ztratila už obojek a chodí domů zničená...už přes týden..psala jsem veterináři, navrhuje reoperaci, že zůstal kousek vaječníku a je hormonálně aktivní...ale měla těžkou 2hod.kastraci, trhaly se jí stěny, bojím se, aby mi při 2 kastr. neumřela. Tak nevím jak se rozhodnout, venku číhají auta aj.,když se držela u domku bylo mi lépe...
Ne i jo.
Kamila  |  25.1.2007 12:46:59
Souhlasím s kastrací koček chovaných v bytě. Jednu takovou příšerku mám a v době mrouskání (což je zrovna těď)je to až k nevydržení. Přestože mám chuť okamžitě ji nechat vykastrovat, chci aby si užila ty starosti a radosti o malé kočičáky. Problém v tom je, kam s nimi. Na druhou stranu - ten výraz spokojenosti v tom malém ksichtíku. No každopádně, potom půjde.
 
Ne i jo.
iguana  |  25.1.2007 13:02:44
Kamila: No právě, kam pak s nimi. Co když vám jich číča porodí 6? Máte dost prověřených známých, kteří si kotě vezmou? Dneska můžete sehnat na každém rohu čistokrevné kotě za pár korun a udat obyčejné kotě je neuvěřitelný problém. Nebylo by jednodušší nechat micinu vykastrovat hned? Nemáte strach, co se s koťátky stane, když se nedostanou do dobrých rukou? A dobrých rukou je dneska počertech málo.

Vložit příspěvek

Autor
Jméno:
E-mail*:
Zapamatovat údaje:

* Vyplňte jen pokud chcete dostávat příspěvky z této diskuze na e-mail

Váš příspěvek
Nadpis:
Text:
Antispam*: opište následující kód: antispamový kód
 

*Do políčka opište kód psaný červeně. Toto opatření zabraňuje spamovacím robotům zadávat reklamní příspěvky a slouží k ochraně této diskuze.

 
Kočičárny © 2006-2008  |  napište nám  |  design by Iguana  |  RSS 2.0
load